Els carrers de la Mina Vella han quedat reordenats pel que fa a la circulació de vehicles, d’acord amb el nou model de mobilitat i la nova senyalització horitzontal i vertical que l’ajuntament va posar en marxa a finals de 2010. Les modificacions, preparades pels serveis tècnics del consistori i consensuades amb l’Associació de Veïns i la Plataforma d’Entitats i veïns del barri, s’han fet aplicant criteris de seguretat vial per a vianants i vehicles i per facilitar l’accés a les zones d’aparcament que hi ha entre els blocs d’habitatges. .

 

 

 

Aquesta reordenació va lligada a les obres que es van fer per instal·lar ascensors en tots els edificis que no en tenien i que en conseqüència han suposat canvis en alguns carrers que ara són únicament per a ús dels vianants. Així doncs, ara tots els carrers interiors de la Mina Vella són d’un sol sentit de circulació i estan integrats en una zona única de velocitat restringida de fins a 30 quilòmetres per hora, la qual cosa fa que no sigui necessari instal·lar-hi semàfors per regular el trànsit. Un cop dins aquesta zona els vehicles només poden entrar, sortir i travessar el barri utilitzant les vies principals (Ronda Sant Raimon de Penyafort, carrer Cristòfol de Moura, carrer Ponent, Rambla de la Mina i Avinguda Manuel Fernández Márquez), totes elles de doble sentit i que connecten amb la xarxa urbana d’accés a la Mina i els seus entorns.

Per tal de facilitar i ordenar la circulació de vehicles per aquests carrers s’han instal•lats nous senyals verticals que indiquen el sentit de la marxa i el nou límit de velocitat, i s’ha pintat el sentit de les direccions sobre l’asfalt. El respecte a aquest nou model de mobilitat ha de garantir, segons l’ajuntament, la seguretat de tot el veïnat tant pels que van a peu com els que es desplacen en cotxe, i farà possible una zona més tranquil·la, ordenada i segura. I, en el cas de les vies principals de doble sentit cal recordar la necessitat d’evitar l’aparcament temporal en doble fila per mantenir fluït el pas dels vehicles que entren i surten del barri.

Sentit únic al carrer de Bonnemaison
El canvi més significatiu i que ha resolt definitivament el problema de la doble circulació en un carrer de només una via, és el del carrer de darrere del carrer Mar on hi ha l’ambulatori. Aquest, també anomenat del Mar i, per això, font d’algunes confusions, va ser rebatejat l’any 2008 com carrer de Francesca Bonnemaison i ara s’ha procedit a ordenar-ne el pas de vehicles. Aquesta via que comença a l’avinguda Manuel Fernández Márquez i acaba al carrer Ponent té dos trams diferents de circulació amb sentit únic. Els cotxes poden entrar pels dos extrems i circular fins a l’altura del carrer Gregal on s’ajunten per, a través de Gregal, connectar amb la ronda Sant Raimon de Penyafort. A la zona d’aparcament del carrer Boreal també s’hi accedeix, com no pot ser d’altra manera, per Francesca Bonnemaison, entrant pel carrer Ponent. En canvi el carrer d’Orient, només per a vianants, té delimitades dues zones d’aparcament, una pel costat de Francesca Bonnemaison i una altra d’accés per la ronda Sant Raimon de Penyafort, separades entre sí per un nou parc infantil que es va inaugurar a finals de l’estiu passat.

Per l’altre extrem de la Mina Vella, al carrer Astronàutica, d'ús restringit per als veïns, s’hi entra en cotxe per l’avinguda Manuel Fernández Márquez i connecta amb la ronda Sant Raimon de Penyafort. Al carrer Tramuntana s’hi accedeix des de Francesca Bonnemaison i també té sortida per la ronda Sant Raimon de Penyafort. En canvi, el carrer Mestral ha quedat com un carrer de circumval·lació, que té entrada per Penyafort, connecta amb Tramuntana perpendicularment per tornar a sortir a la ronda Penyafort. En el cas del carrer Garbí, aquest és ara una zona exclusivament per a vianants i d’aparcament que no té sortida de vehicles per l’altre costat, i a la qual s’hi accedeix únicament des del carrer Francesca Bonnemaison havent entrat per l’avinguda Manuel Fernández Márquez.

Consorci del barri de la Mina