El Govern posa en marxa la renovació del Pla integral gitano i la creació d’una nova estructura que consolidi el reconeixement i la participació institucional d’aquest a la societat catalana. 

 

 

 

Així mateix, treballa en la planificació de noves metodologies i circuïts de treball, que han de ser més eficients i innovadors, per tal de millorar els índex d’impacte social de les accions del Govern als territoris.

Aquest 2016, marca la fi del III Pla integral del poble gitano (2014-1016), al qual van precedir el segon (2009-2013) i el primer (2005-2008) qüestió en la que Catalunya ha estat capdavantera alhora de regular la participació del poble gitano a les institucions públiques. Ja que en l’elaboració del primer Pla i en la continuïtat dels següents, es prenen com a punt de partida dues importants resolucions del Parlament de Catalunya, a provades el 21 de novembre de 2001. És per això, que el Govern, a proposta de la conselleria de Treball, Afers Socials i Famílies, treballa per crear i definir les funcions d’un Programa del poble gitano i de la innovació social, que coordinar les polítiques i accions de caràcter transversal que s’impulsin.

El programa té una durada de tres anys prorrogables i estarà inscrit a la direcció general d’Acció Cívica i Comunitària d’aquesta conselleria, que té les competències en matèria d’atenció i promoció del poble gitano a Catalunya. Les seves funcions seran:

Dissenyar, elaborar i establir les bases de la implementació, la renovació i l’avaluació del Pla Integral amb la creació d’indicadors que permetin mesurar el seu impacte.

 

     

 

Consolidar el reconeixement dels gitanos a Catalunya

Impulsar la creació d’aquesta nova estructura encarregada de consolidar el reconeixement i la participació institucional dels gitanos catalans.

Analitzar nous circuïts de col·laboració i metodologies d’intervenció que permetin donar resposta més efectives, eficients i sostenibles als reptes que se li plantegin al Govern.

Planificar accions transversals que contribueixin a incrementar l’impacte social dels diversos projectes de territori. I, dirigir les accions dels diferents departaments de la Generalitat, ens locals, projectes i equipament, per que fa al poble gitano.

Definir processos participatius estables i un diàleg continu entre la ciutadania i la direcció general d’Acció Cívica i Comunitària. Així com, incorporar la cultura de la innovació en l’estructura, els projectes i els seus equips de treball.

Desplegar estratègies per implementar actuacions d’èxit en els àmbits de l’educació, treball, cultura, justícia, salut, habitatge, interior, mitjans de comunicació, foment de l’associacionisme i dels ens locals.

Fomentar el disseny i la implementació del polítiques d’innovació social harmonitzades amb l’Agenda 2020 europea. Una estratègia de la Unió Europea per al creixement i l’ocupació, iniciada l’any 2010 i que té una durada de deu anys. El seu objectiu no es només superar la crisi sinó, que també busca pal·liar les deficiències del model de creixement europeu i de crear les condicions necessàries per a un creixement intel·ligent, sostenible i integrador.

Consorci del barri de la Mina