Atenció ciutadana

Atenció presencial sense necessitat de cita prèvia:
De dilluns a dijous de 08:30h a 14:00h i divendres de 08:30h a 13:30h
Telèfon de contacte: 934620020
Correu electrònic: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. 

L’anomenada Responsabilitat Social de les Empreses (RSE) és la contribució que aquestes fan de manera activa i voluntària a la millora social, econòmica i mediambiental, amb objectius lligats a l’increment del seu valor afegit. Va més enllà del correcte compliment de la llei i la normativa, que és d’obligació i necessari, implica un compromís lliure que l’empresa pren amb la societat.

 

 

Aquí ens movem en el terreny de la presa de decisions tenint en compte l’impacte que les accions empresarials tenen en la comunitat, els treballadors i el medi ambient. Es tracta que les activitats empresarials tinguin repercussions positives en la societat. La RSE és una forma de gestió que es defineix per la relació ètica de l’empresa amb els accionistes, i per l’establiment de fites empresarials compatibles amb el respecte a la diversitat i la reducció de desigualtats socials. Busca l’equilibri entre els interessos del negoci i les expectatives que la comunitat té de l’empresa i la seva activitat.

És des d’aquesta perspectiva que l’equip del Servei de Prospecció d’Empreses del Consorci va assistir a la IV Jornada Implementar la Responsabilitat Social Empresarial (RSE) que es va fer a finals d’octubre organitzada per l’empresa d’economia social Apunts i la Càtedra d’Economia solidària de la Universitat Abad Oliva CEU. D’ençà que el seu propòsit és sensibilitzar el teixit empresarial per establir col·laboracions que beneficiïn les persones que acudeixen a la Xarxa de serveis d’inserció sociolaboral del Consorci per cercar feina o millorar la seva situació laboral. La tasca del servei de prospecció és analitzar sectors, empreses i perfils professionals d’acord a les necessitats de les persones usuàries per generar ofertes de feina i pràctiques formatives a les empreses que ampliïn les seves oportunitats laborals. El Servei de Prospecció del Consorci visita les empreses in situ per conèixer les seves exigències laborals i de producció per informar-les de beneficis i oportunitats a l’hora d’integrar en les seves plantilles els col·lectius socialment més vulnerables. En aquest cas comptant amb el suport, seguiment i aval dels serveis laborals del Consorci.

Oportunitats i beneficis al conjunt de la societat

La IV Jornada va posar el focus en els beneficis que la Llei General de Discapacitat (LGD) -antiga LISMI Llei d’Integració Social dels Minusvàlids- poden suposar per a les empreses. Només a Barcelona i ha 150.000 persones amb Certificat de Discapacitat dels quals un 40,4% són a l’atur. Álvaro Porro, Comissionat d’economia social i desenvolupament local i consum de l’Ajuntament de Barcelona, va obrir la jornada qüestionant polítiques empresarials de contractació “massa centrades en el preu” en contraposició a una eficàcia empresarial basada en una plantilla cohesionada i els valors en concordança amb els guanys de l’empresa . Xavier Marcet, president de Lead to Change, en la seva ponència “Suma d’intel·ligències” va voler enviar un missatge, que alhora és un repte, en relació a la desaparició que a causa de la revolució digital es donarà de molts dels actuals models que serveixen per a la inclusió social. Ell ho va plantejar com una gran oportunitat, entenent que la intel·ligència artificial no entra en contraposició amb d’altres intel·ligències sinó que suma. Que el que cal és protagonitzar les transformacions en positiu adaptant-nos als canvis. La possible desaparició dels centres de treball especial (CETS) per persones discapacitades, ha de representar la seva incorporació al món laboral ordinari des de l’adaptabilitat i el respecte dels seus perfils a un lloc de treball que puguin desenvolupar.

 

 

 

La taula rodona formada per representants d’empreses amb experiència en el desenvolupament de la LISMI, Núria Berzal, Business Partner RRHH de Dentaid i Jordi Burrell, responsable de RRHH a Mataró d'Auchan Retail España, i moderada pel director de Comunicació Responsable de Corresponsables, Ricardo Martín, concloïa “ que les empreses han de obligar-se a fer espai en les seves agendes per escoltar a les persones que representen aquest beneficis socials”. Iñaki Zallo cap del Servei d’orientació laboral del departament de Treball va dirigir un taller sobre quota de reserva i mesures alternatives. El Servei d’orientació recull les sol·licituds de les empreses a partir de les quals els planteja recursos i oportunitats. Finalment, l'Associació de Comerç i Empreses Trinitat Nova, l'Associació de Famílies LGTBI i la Fundació d'Atenció a la Dependència Sant Joan de Déu van rebre el reconeixement Win Win dels organitzadors pels seus projectes de responsabilitat social. En les mencions especials, els reconeixements van ser per CrearSA en la categoria de Valors Socials, Caprabo en Innovació Social i Teterum en Promoció de la Diversitat, categoria promocionada per Apunts.

Consorci del barri de la Mina