Atenció ciutadana

Atenció presencial sense necessitat de cita prèvia:
De dilluns a dijous de 08:30h a 14:00h i divendres de 08:30h a 13:30h
Telèfon de contacte: 934620020
Correu electrònic: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. 

Amb un disseny enginyós, força color i, sobretot, un to d'humor amable i desenfadat, la campanya SuperVecin@ de l'Equip de Suport a les Comunitats d'Escala del Consorci aborda les bases de la bona convivència veïnal, les més quotidianes. Engegada l'abril passat a Facebook i Twitter en ple confinament, acumula seguidors i rep els "like" de la comunitat del barri i institucions.

 

 

 

 

Es tracta de detectar el veí i la veïna que tothom voldria tenir al replà de l’escala. La persona compromesa amb la millora de la comunitat. El veí respectuós i implicat; la veïna atenta a les necessitats d’altri, especialment, de la gent gran i els més vulnerables, més encara, ara, en temps de pandèmia; la família amable que valora la bona relació amb el seu entorn i et saluda sempre. Actituds positives que fan barri. Justament, del que més orgullosa se sent la gent de la Mina. I, per salvaguardar-ho i evitar que també a la Mina hi arribi la deshumanització del veïnatge es va posar en marxa la campanya. No hem d’oblidar que l’actual distanciament social que ens cal mantenir per aturar la COVID no hi ajuda gens. Així, la campanya reforça tot allò que sí es pot fer per mantenir bones relacions veïnals i segures.

 

 

 

Tots els missatges comencen amb el ja popular "Es de SuperVecin@..." i després venen els missatges en to sorneguer per despertar un somriure i aixecar l’ànim "... no pisar lo fregao (un poquito de por favor)", "...subir por las escaleras en tiempos de coronavirus (le sentará genial a tu trasero)" . I, ja en van una vintena que circulen per les xarxes socials, via @SuportCCMina. Hi han aparegut temes com: respectar el descans del veïnat no fent soroll (TV, música, festes, rentadora...), baixar els trastos vells el dia que toca, netejar el regalim de les escombraries, no caminar amb sabates de taló per casa, saludar, dur la mascareta ben posada tota l’estona a les zones comunes, comprar als comerços del barri, parlar sense cridar, evitar les discussions, controlar els lladrucs del gos...

 

 

 

Amb el confinament de la primavera passada l’Equip de Suport a les Comunitats, en tot moment va seguir atenent-les, encara que telemàticament. Es van detectar casos de frustració i angoixa, que van decidir abordar des de la prevenció per evitar possibles situacions de conflictivitat. D’aquí una campanya lluny dels formats normatius i institucionals. Més aviat una alternativa al porta-porta habitual de tracte proper. I, en aquest cas també, les xarxes socials han estat les grans aliades en temps de coronavirus. L’objectiu final, fer pedagogia i empoderar les persones perquè prenguin protagonisme i se sentin corresponsables de la convivència i la gestió de les seves comunitats. És alhora un reconeixement als herois i heroïnes anònims que mantenen el bon fer entre l’amalgama de les comunitats. En la idea dels superherois, però, aquests són dels del Capità Enciam, el de "Els petits gestos, són poderosos".

Seguiu-los!

 

 

 

 

Consorci del barri de la Mina