Atenció ciutadana

Atenció presencial sense necessitat de cita prèvia:
De dilluns a dijous de 08:30h a 14:00h i divendres de 08:30h a 13:30h
Telèfon de contacte: 934620020
Correu electrònic: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. 

Els programes de col·laboració amb els centres d’ensenyament per acollir estudiants en pràctiques als serveis del Consorci aporten beneficis per ambdues parts. Els futurs professionals conviuen directament amb la realitat del treball en l’àmbit social; els equips al capdavant dels serveis incorporen una visió exterior que valoren molt positivament; i les persones ateses tenen un millor acompanyament.

 

Aquest intercanvi al llarg de l’estada dels alumnes aporta valor afegit als serveis socioeducatius del Consorci. Els futurs professionals experimenten de primera mà les necessitats i els reptes diaris, i alhora tenen la possibilitat d’aportar aquelles experteses i coneixements que poden complementar el treball dels equips d’educadors. En el cas d’aquests, l’acollida d’estudiants incorpora una mirada externa que contribueix a mantenir una dinàmica d’adaptabilitat constant que el fa més eficient. Aquest curs, Fem Família ha acollit una estudiant de quart curs del Grau d’Educació Social que ha fet una estada intensiva durant el primer trimestre i la Capsa dels Jocs acull un alumne de tercer curs que va començar l’octubre passat i acabarà l’abril vinent.

Des del Consorci entenem perfectament la necessitat dels estudiants de passar per l’experiència del treball real, en contacte amb les persones que acudeixen als serveis. Enguany, amb la situació d’excepcionalitat que suposa la crisi per la pandèmia de la COVID, s’ha fet un esforç molt important per mantenir els serveis a ple funcionament, continuar donant la millor atenció i implementar les estratègies que fase a fase responien més eficaçment als nous reptes. En aquest context d’aprenentatge continu per als professionals també s’hi ha integrat els estudiants en pràctiques. Ha estat una realitat prou diferent que ha fomentat la capacitació d’uns i altres. Es tracta d’un aprenentatge bidireccional i enriquidor.

 

 

 

Sentir-se un més de l’equip

Des de la coordinació dels serveis es posa especial atenció a l’acollida dels alumnes per facilitar-los l’encaix amb l’equip i la familiarització amb les particularitats de cada servei. Els alumnes fan una primera fase més d’observació per conèixer la realitat del barri de la Mina, el treball de l’equip, la xarxa de col·laboració amb els altres serveis socioeducatius del Consorci i la xarxa comunitària del barri. En un segon moment, s’espera que facin aportacions, i se’ls anima a proposar, preparar i dinamitzar activitats i tallers. En aquest cas, han fet aportacions en l’àmbit de les noves tecnologies de la comunicació, el cartellisme, el joc col·lectiu i l’activitat física a l’aire lliure.

Sovint les expectatives inicials s’amplien i revisen després d’aquestes estades, en que es copsa millor la complexitat de la feina en l’àmbit socioeducatiu, i que aborda moltes perspectives de l’atenció, suport i acompanyament de les famílies, infants i joves a qui s’adrecen aquests serveis.

 

  

Consorci del barri de la Mina